Turkuaz Kuyu Suyudur

 

Dün gece eve dönerken su almak üzere markete uğradım. Görevliye şöyle sordum : "1,5 lt su var mı? Ama Turkuaz dışında lütfen" Turkuaz çıktığından beri bu şekilde su alıyordum artık. Para verip kötü su içmeye hiç niyetim yok… Marketteki adamın dediklerini aynen aktarıyorum:
Abi ben o sudan satmıyorum. İnan ki gelen on müşteriden dokuzu senin söylediğin şeyi söylüyor"
Peki neden halen daha satıyorlar diye sordum. Abi turkuaz suyu, marketlere bedava veriliyor. Satarsan kârını alıp ödemesini yapıyorsun, satmazsan iade ediyorsun. Ayrica C.Cola satanın Turkuaz da satma zorunluluğu var, hatta başka su satmamamız için baskı yapıyorlar.
Uzun söze gerek yok; hiçkimse almazsa, hiçkimseye satamazlar. Bir şeye dikkatinizi çekmek istiyorum.Türkiye’de bazi şişeli içme suları doğal kaynak suyu değil. Doğal kaynak sularinda devlete para ödemeniz gerekiyor. Artı, bu tesislerin yatırım maliyeti çok yüksek. Dolayısıyla, mesela COCA COLA ne yaptı? Uludağ’dan kaynak suyu araştırmalarında maliyetleri yüksek buldugu için BURSA/KESTEL’de ki C.Cola fabrikasinda, derin kuyu pompalariyla ovanın suyunu çekerek bunu da tersosmos’dan geçirip filtre ederek hem Coca Cola meşrubatını hem de TURKUAZ’ı şişelemeye başladı.

TURKUAZ’ın etiketinin üst ve altindaki kahverengi şeritlere dikkat edin. Devlet, C.Cola’nin uyanıklığını kanuna uydurmak ve uyanıklığa yapılacak itirazlari bertaraf etmek için böyle bir kural çıkardı… Binlerce dönümlük tarım arazisinin bulunduğu ve Coca Cola hariç hiç bir işletmeye Derin Kuyu Pompasi çakma IZNI VERILMEYEN Kestel ovasinda, yeraltından çekilen su, filtre edilip daha sonra içine bazi mineraller katildiktan sonra bütün Türkiye’de satılıyor. Bazi yazlık kasaba ve köylerde neredeyse TURKUAZ harici içme suyu bulamazsiniz. Çünkü dağıtım ağı çok güçlü ve bayilere de baskı yapıldığı söyleniyor.

Turkuaz İçmeye devam edecekseniz, unutmayın; yapay olarak mineralize edilmiş kuyu suyu içiyorsunuz. Duyarlı bir vatandaş olarak konuya dikkatinizi çekerim. Her tarafı doğal kaynak sularıyla dolu memlekette, size kuyu suyunu zorla içirip üstüne de para alıyorlar.
 
Doç.Dr. Cemalettin CAMCI

Bu yazı Haberler ve politika içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

