Dört Hanımla Evlilik Serbest Olsaydı Ne Olurdu?

 

 
Bir gün oduncu nehrin kenarında kurumuş ağaç dalları kesiyordu… ki baltasını nehre düşürüverdi. Azgın nehirden onu çıkarmasının imkanı yoktu. Ağlamaya başladı… ki Rabbisinin sesini duydu. Rabbisi onun neden ağladığını bilip dururken sordu:
– Neden ağlıyorsun?
Oduncu şaşkın; bir yandan kolunun yeniyle gözlerindeki yaşları silerken diğer eliyle nehri gösterdi ve
– Ya Rabbim, baltamı nehre düşürdüm. Ben onunla evimi geçindiriyordum.
Nehirden tamamı altın bir balta yükseldi ve oduncunun yanına kondu.
– Ağlama artık. Bu muydu, düşürdüğün balta?
Oduncu baltaya baktı,
– Yo, bu değildi. Bu da başkasının düşürdüğü bir balta olmalı.
Nehirden bu defa tamamı gümüş bir balta yükseldi ve oduncunun yanına kondu.
– Bu muydu senin baltan?
– Yo, bu da değildi. Bunu da bir başkası düşürmüş olmalı.
Son olarak nehirden ağaç saplı, demirden bir balta yükselip oduncunun yanına kondu.
– Hah! Buydu.
diye sevinçle zıpladı oduncu. Rabbisi kulunun dürüstlüğü ve tokgözlülüğünden hoşnut, baltaların üçünü de ona hediye ettiğini, altın ve gümüş olanı da almasını istedi.
 
Günler haftaları, haftalar ayları kovaladı. Yine bir gün oduncu bu defa hanımıyla beraber nehir kenarından köye giderken, hanımının ayağı kaydı ve nehre düştü. Oduncu hop oraya hop buraya koşuyor ama azgın nehre de atlayıp hanımını kurtaramıyor, zaten atlasa kendi de boğulacak, çaresizlikten iki gözü iki çeşme hanımı çıkıversin diye azgın sulara bakıyor, bir yandan da "Allah’ım, Allah’ım! N’olur yardım et." diye dualar ediyordu. O an yine Rabbisinin sesini duydu:
– N’oldu, neden ağlıyorsun?
– Ya Rabbim! Hanımım… Hanımım nehre düştü. N’olur onu kurtar!
Nehirden baygın bir kadın yükseldi, oduncunun yanına kondu. Ama: O da ne? Bu hanımı değil, Jennifer Lopez. Rabbisi sordu:
– Bu mu hanımın?
Oduncu derin bir iç geçirdi. Gözleri yaşlı, duyulur-duyulmaz bir sesle "Evet Rabbim" dedi. Rabbisi kızdı:
– Yalan söylüyorsun! Bu senin hanımın değil!
Oduncu utançtan boynu bükük, hâlâ ağlamaklı:
– Biliyorum Rabbim. Ama bu değil deseydim o vakit nehirden Hülya Avşar’ı çıkaracaktın. O da değil deyince hanımımı çıkaracak ve üçünü de bana hediye edecektin. Ben kendi hanımıma zor bakarken üçüyle nasıl baş ederdim?
 
TERCÜME
 
 
Bu yazı Eğlence içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

